5 tips voor meer website bezoekers door actuele content

5 tips voor meer website bezoekers door actuele content

Het is een enorme uitdaging om regelmatig voor nieuwe content op de website te zorgen. Moet dat echt? Als je meer waardevolle bezoekers wil, is het antwoord ja. Nieuwe artikelen en bestaande pagina’s, die regelmatig worden geupdate, krijgen een betere positie in zoekmachines als Google. Websites die dat niet doen, dalen in de zoekresultaten en zijn lastig vindbaar.

1. Updates zorgen voor betere Google-posities

De publicatiedatum van een online artikel, en daarmee de actualiteit, is een belangrijke SEO-factor voor een goede positie in Google en zorgt ervoor dat je meer bezoekers naar jouw website trekt. Na verloop van tijd zal het artikel weer ‘verouderen’ en worden ingehaald door nieuwere en actuelere content. Blijf daarom updaten en upgraden om hoog te ranken en de doelgroep te verleiden je website te bezoeken.

2. Meer website traffic door regelmatige updates

De website is gebouwd en de content is geschreven. Het resultaat mag er zijn, laat die bezoekers nu maar komen! Maar, een website is nooit af. De content dient te worden gemonitord, aangepast, geactualiseerd en worden herschreven, steeds maar weer. Google houdt van actuele, frisse en complete content. Dat betekent content die ‘up-to-date’ wordt gehouden. Iedereen wil immers het beste, volledige en actuele antwoord op die ene vraag aan Google. Werk daarom voortdurend de bestaande content bij met relevante aanvullingen.

3. Relevante aanvullingen in belangrijke content

Wijzigingen in relevante onderdelen van een website of pagina zullen meer effect sorteren dan een kleine aanpassing op een minder relevant SEO-onderdeel zoals JavaScript, datum tags en reacties. De regelmatige toevoeging van een nieuwe alinea, een nieuwe visual, graphic of quote zijn zinvolle aanvullingen in een goed gelezen, informatief artikel. Voeg daarom nieuwe kennis en inzichten toe aan belangrijke content om hoger te ranken en meer bezoekers naar jouw website te trekken.

4. De update frequentie is mega belangrijk

Frequentie maakt verschil. Eens in de twee jaar een update doorvoeren, getuigt uiteraard niet van actualiteit, terwijl een maandelijkse, wekelijkse of zelfs dagelijkse aanpassing dat nu juist wel doet. Denk bijvoorbeeld aan een website over duurzaam wonen, de regelgeving omtrent dit onderwerp verandert continue. En daarmee dus ook de noodzaak om met je content up-to-date te blijven, dit is een teken van relevantie en autoriteit. Voor de lezers, maar ook voor Google.

5. Het toevoegen van nieuwe contentpagina’s

Zie je zelf geen noodzaak tot, of heb je te weinig tijd voor het aanpassen van je huidige contentpagina’s? Dan kun je er altijd nog voor kiezen om nieuwe pagina’s met relevante topics toe te voegen. De toevoeging van nieuwe webpagina’s laat zien dat de website regelmatig wordt onderhouden en daarmee met inspirerende en waardevolle informatie komt voor de lezer/bezoeker.