Duiken - duiksportmagazine

Cover magazine Duiken

Over Duiken

DUIKEN is het meest gelezen duiksportmagazine voor Nederland en België. Het magazine verschijnt maandelijks en bereikt meer dan 45.000 lezers. DUIKEN richt zich op de actieve sportduiker, maar ook op techduikers. De ideale mix van duiken in eigen land, reisreportages, opleidingen en productinformatie maakt DUIKEN tot een inspirerend magazine voor iedere onderwatersportliefhebber.

DUIKEN is ook digitaal verkrijgbaar en met een eigen App op een tablet en smartphone en wordt online interactief aangevuld via duiken.nl, nieuwsbrieven en social media als Facebook en Instagram. We zijn ook partner met TAUCHEN, het toonaangevende duiktijdschrift van Duitsland.

Doelgroep

De lezers van DUIKEN behoren tot de leeftijdsklasse van 25 tot 45 jaar en hebben een gemiddeld tot hoog opleidingsniveau. Zij zijn tweeverdieners en hebben een inkomen van 1,5 tot 2 keer modaal of meer. Onze lezers gaan relatief vaak op (duik)vakantie en zijn zeer actieve sporters; daarnaast bezitten ze vaak een zeil- of motorboot, een motor of een bungalowtent. Zij besteden hun geld aan audiovisuele apparatuur, computers en auto’s.

De lezers houden van fotograferen, uitgaan, theater, uitstapjes in Nederland of België, koken, natuur en films kijken.

Facts & figures

Logo Duiken magazine

DUIKEN
Het magazine van de onderwaterwereld

Onderwerpen
Reizen, nieuwste duikproducten, onderwaterfotografie, medisch, wrakken, natuur, interviews

Magazine
Frequentie: 12x per jaar (10x print en 2x digitaal)
Bereik: 45.000 lezers

Online
www.duiken.nl
Bezoekers: 560.000 per jaar
Nieuwsbrief: 12.000 abonnees
Sociale media bereik: 22.600+ volgers

Download Mediabrochure

Adverteren of samenwerken?

Edwin Fijnaut
Commercieel directeur
Mail: edwin.fijnaut@vipmedia.nl

Judith Rietveld
Media Advisor Duiken
Mail: judith.rietveld@duiken.nl
Bel: +31 (0)6 22 48 06 17