DeZaden nieuwsbrief

0
Aantal mail adressen
0 %
open rate
0 %
click through rate

Vraag van de klant

Al langere tijd werken wij bij Vipmedia samen met DeZaden.nl, een webshop gespecialiseerd in groente-, fruit-, en kruidenzaden. Door het schrijven en optimaliseren van webpagina’s hebben wij de organische positie van DeZaden.nl weten te versterken en gezorgd voor meer bezoekers. Door onze prettige samenwerking zijn wij benaderd voor een nieuw project. Het stond al een tijd op de planning bij DeZaden.nl om een nieuwsbrief te gaan versturen, maar ze wisten niet goed hoe ze dit konden aanpakken. Zij kwamen bij ons met dit vraagstuk en uiteraard kunnen wij dat regelen.

Uitwerking

Allereerst is samen met DeZaden.nl gekeken naar de wensen. Wat voor soort nieuwsbrief willen zij gaan versturen en hoe zou deze eruit moeten zien. Gezamenlijk is een nieuwsbrieftemplate ontwikkeld in de huisstijl van hun merk. Daarnaast is gekeken naar het mailingplatform waarmee de nieuwsbrieven verzonden zullen worden.

Gerichte nieuwsbrieven

Vipmedia werkt voor haar eigen merken al ruime tijd met het marketing automation platform Basedriver. Er is besloten om het merk DeZaden.nl hieraan toe te voegen. Het voordeel van Basedriver is dat er geautomatiseerde campagnes mogelijk zijn en er gefilterd kan worden op kenmerken in de data. Hierdoor kunnen gerichte nieuwsbrieven verstuurd worden naar (potentiële) klanten die het best aansluiten op de behoeftes van de klant. 

Pakkende content

Onze redacteurs zijn bekend met het platform, doordat zij onze nieuwsbrieven ook hierin versturen. Bovendien kent onze redactie de doelgroep van DeZaden.nl goed door onze samenwerking op het gebied van contentcreatie. Dat stelt ons in staat om snel te schakelen en de nieuwsbrief te vullen met pakkende content. De eerste nieuwsbrief is inmiddels met succes verstuurd en nog velen zullen volgen.

Ook starten met een nieuwsbrief?

Benieuwd hoe Vipmedia jou kan helpen met e-mailmarketing? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Casus DeZaden nieuwsbrief