Van den Berk Boomkwekerijen
Het Merk
Van den Berk Boomkwekerijen is een gerenommeerd familiebedrijf, gespecialiseerd in het kweken van bomen, coniferen, rododendrons en andere struiken. Op circa 450 hectare worden 1600 verschillende soorten en cultivars gekweekt, van medium tot zeer grote maten. Van den Berk bomen worden geleverd aan overheden, groenaannemers en hoveniers in binnen- en buitenland.
Vraag van de klant
Sinds enige tijd kunnen ook particulieren bomen bestellen, via een webshop. Om voor deze doelgroep beter organisch vindbaar te zijn, werd ons gevraagd online artikelen te schrijven die inspireren en lezenswaardig zijn om zo het merk Van den Berk nog beter te laden. De artikelen worden gemaakt voor zowel consumenten als professionals.
Uitwerking
Van den Berk denkt na over de onderwerpen van de inspiratie-artikelen, de keywords-suggesties bepalen we daarna meestal in overleg. We schrijven zowel cornerstone-artikelen, dit zijn zogenaamde longreads, als wat kortere, afgeleide artikelen. Vanzelfsprekend zijn deze SEO-geoptimaliseerd voor optimale vindbaarheid in Google. Cornerstones bevatten relevante links en zorgen voor structuur op de website.
De redactie van Vipmedia levert de content aan, het uploaden van de artikelen met bijpassend beeld gebeurt door de klant zelf. Het regelmatig plaatsen van nieuwe inspiratie-artikelen van hoge kwaliteit voor de doelgroep van Van den Berk wordt door Google zeer gewaardeerd. In combinatie met de strategische cornerstones leidt dit tot een betere vindbaarheid waardoor het aantal bezoekers op de site in 2020 flink is gegroeid.
Opbouw
Door de content onder te verdelen in cornerstone en specifieke artikelen ontstaat er een uitgebreide linkstructuur op de website. Vanuit de cornerstone artikelen worden de lezers doorverwezen naar de specifiekere artikelen. Door bezoekers op diverse plekken steeds van korte informatie te voorzien, blijven ze geprikkeld. Het wekt hun interesse om meer te lezen en te weten te komen over het merk en het assortiment van Van den Berk.
Consument aanzetten tot actie
Naast het verwijzen naar de verschillende artikelen, verwijzen we vanuit de content regelmatig naar de webshop. Door de linkjes in de specifieke artikelen, komen mensen precies daar uit waar ze naar op zoek zijn. Zo worden meer conversies gerealiseerd.